Interactive AI × Virtual Human Experience Event Featuring NVIDIA
株式会社AwwはNVIDIAの中根氏を招いて、対話型AI × バーチャルヒューマンの体験会イベントを開催しました。
イベントでは弊社代表の守屋と中根氏とのトークセッションも開催し、なぜAwwと技術提携を行なったのかや、バーチャルヒューマンやAIエージェントの未来についてディスカッションを行いました。
・IPコンテンツの価値について
日本では多くの巨大なIPが存在する。日本では脚本家や作家が多く存在する。彼らが生み出すIPの価値を最大限に活用することができる。
加えて、バーチャルヒューマンによって新しく生まれた存在にストーリー(脚本)と世界観を設けることで新しい巨大IPを生み出すことがAIとともに安価に生み出す可能性が大きい。
ショートストーリーコンテンツを用いることでそれを実現することができる。
・対話型AIバーチャルヒューマンの意義
一方でこれからくるAIエージェントマーケットにおいて、制度の高い3DCGデータのバーチャルヒューマンは様々なインダストリーに活用することができる。
全てのインダストリーにバーチャルヒューマンは活用することができ、両社はその可能性を大いに感じている。
など、IPから産業の垣根を超えた可能性についてお話ししました。
Aww hosted an experiential event on the theme of “Interactive AI × Virtual Humans,” featuring Masao Nakane from NVIDIA as a special guest. The event included a talk session between our CEO, Moriya, and Nakane, during which they discussed the reasons behind NVIDIA’s technical collaboration with Aww and the future of virtual humans and AI agents.
・Key Discussion Points
“The Value of IP Content”
Japan is home to numerous major intellectual properties (IPs) and a wealth of talented writers and creators. By fully leveraging the value of these IPs and combining them with virtual humans, we can develop entirely new, large-scale IPs in collaboration with AI at a lower cost. This approach can be realized through the creation of short-story content that incorporates compelling narratives and world-building for newly emerging virtual characters.
“Significance of Interactive AI Virtual Humans”
As the AI agent market continues to grow, highly detailed 3D CG virtual humans are poised to be utilized across various industries. Both companies see tremendous potential for virtual humans to transcend traditional industry boundaries, opening up new applications and opportunities.
This event underscored the limitless possibilities of IP and virtual humans across industries and offered a glimpse into the future of interactive AI technology.